ستاره TRAPPIST-1 با سه سیاره قابل سکونت جدید

سه سیاره جدید پیدا شده که به دور ستاره ای TRAPPIST-1 می چرخند. این ستاره تنها ۴۰ سال نوری با ما فاصله دارد. اولین بار توسط تلسکوپ رباتیک بلژیکی در شیلی تشخیص داده شدند. این سیارات فراخورشیدی تازه کشف شده تقریبا هم اندازه زمین می باشند.  از آن‌جا که مدار آن‌ها خیلی نزدیک به ستاره‌ی کوچک و کم‌نورشان است، این سیاره‌ها دارای مناطقی روی سطحشان هستند که امکان وجود آب مایع روی آن‌ها میسر شده است که یک ماده کلیدی برای وجود حیاط است.

از این رو این سیارات به احتمال زیاد می توانند قابل سکونت باشند. به احتمال بسیار زیاد این سیاره ها بهترین نامزد های تشخیص حیات در خارج از منظومه شمسی که در حال حاضر ما میشناسیم می باشند. نزدیکی وسوسه انگیز آنها به زمین باعث می شود همچنین نامزد نخست برای کاوش‌های تلسکوپی آینده باشند چه از نظر کاوش در اتمسفرشان و چه کاوش بر روی پتانسیل قابل سکونت بودن انها.

البته باید این را دانست که در حالی سفینه های فضایی امروزی نمی توانند سریع تر از  ۱۷۵۰۰مایل در ساعت(۲۸۱۶۱ کیلومتر در ساعت)حرکت کنند رسیدن به ستاره  این کهکشان و سیاراتش تقریبا ۱٫۵ میلون سال طول می کشد در حالی که انسان های مدرن امروزی همین ۲۰۰ هزار سال قبل تکامل یافته اند. اما sci-news می نویسد این ستاره با فاصله ۳۸٫۸ سال نوری از ما آنقدر نزدیک می باشد که بتوان آن را به عنوان همسایه زمین در نظر گرفت.

(سرعت نور ۶۷۰۶۱۶۶۲۹ مایل در ساعت و  ۱۰۷۹۱۵۶۲۷۹٫۳۸۶۸کلیومتر در ساعت )

علم خواب خوبی برای طی کردن چنین مسافت هایی دیده است اما در این مقاله مجالی برای صحبت درباره آن نیست. امید است در مقاله های بعدی کاملا مفصل به این موضوع اعجاب انگیز بپردازیم.

در آخر باید گفت که با این سرعتی که پیش می رویم طولی نخواهد کشید که ما خودمان هم تبدیل به همان فضانوردان باستان اریک فون دانیکن که در کتاب ارابه ی خدایان فرضیه آن را مطرح کرده است شویم.

کشف سه سیاره قابل سکونت شبیه زمین – TRAPPIST-۱ -با زیرنویس فارسی

تصویر بالا به نام «سه سیاره برای یک ستاره» تصویری هنری از «ام. کورنمسر»، (آژانس فضایی اروپا) که ستاره ی کوتولۀ TRAPPIST-1 و سیاراتش را به تصویر کشیده است. همچنین تصویر نجومی روز (۱۸ اردیبهشت ۹۵) ناسا هم می باشد.

کیاکسارگ – مجله اینترنتی معرفی